טיסת בוקר #29

טיסת בוקר של אחרי החגים עם המון צלילים חדשים.

  • בדורהם שבקרוליינה הצפונית קורים דברים טובים לאוהבי הפולק-רוק והשבוע גיליתי הרכב נוסף שמגיע משם. ה- Dead Tongues שהוציאו לאחרונה את האלבום Montana, פותחים את ההופעות של המוזיקאי פיל קוק (אלבומו האחרון יצא בשנה שעברה ומושמע בטיסת בוקר) ושל Hiss Golden Messenger מיקרי התכנית. לפני ששמענו את הקטע המצורף כאן ניגנתי את ביצוע יפיפה של HSG ל- Still Life Blues של Elephant Micah.

  • בשבוע שעבר מלאו 50 שנה למותו של המוזיקאי האמריקאי ריצ’ארד פריניה. הוא נהרג בתאונת אופנוע בגיל 29 ביום הולדתה ה- 21 של זוגתו ושותפתו המוזיקלית, מימי באאז (אחותה של זמרת הפולק ג’ואן באאז). הרכב הקאנטרי-רוק-פולק הבריטי, Plainsong, הוציא בספטמבר את אלבום המחווה לזכרו, Reinventing Richard: The Songs Of Richard Fariña ובתכנית שמענו את הביצוע לאחד משיריו המוכרים של פריניה, ובגלל שהוא לא זמין ברשת (שזה מחדל בפני עצמו), קבלו את המקור.

  • כבר כמה שבועות שהשיר No Woman של Whitney ממתין על המחשב בסבלנות, אחרי שהוספתי אותו לאוסף הבנדקמפ שלי. זהו הסינגל הראשון מתוך אלבום הבכורה, Light Upon The Lake, שיראה אור בתחילת יוני. הקשיבו וצפו! זה יפה

  • יום אחד בעתיד הרבה אנשים יצטערו על זה שהם לא הכירו את המוזיקה של קאס מקומבס בזמן אמת. אל תתנו ליום הזה להגיע! למזלנו, השבוע הוא הצטרף לנבחרת של הלייבל Anti וזה אומר שהאלבום הקרוב והשמיני שלו הולך להגיע ליותר אזנים. ואם לא הצלחתי לשכנע אתכם אולי מוזיקאים כמו ג’ני לואיס, ג’ים ג’יימס וחברים מהלהקות War on Drugs, Gizzly Bear, Vampire Weekend, Phish יצליחו, בסט שעלה השבוע בספוטיפיי עם שירים שהם בחרו. הבוקר שמענו את There Can Be Only One מתוך האלבום Big Wheel בחירה של מייק גורדון מלהקת פיש שכתב עליו:” אחד מהשירים המהפנטים והמעוררים ששמעתי מזה זמן רב”.

  • גם אלבום הבכורה של Eagle Rock Gospel Singers שיצא בשנה שעברה חמק מתחת לרדאר. יש פה חגיגת גוספל ורוק’נרול מלאה בחיים ולאחרונה הם הוציאו קליפ חדש לשיר הנושא של האלבום, Heavenly Fire. ישו קורא לכם להקליק!

מתוך האלבום החדש, Velvet Portraits, של המפיק, טראס מרטין. ג’אז עושה טוב להיפ-הופ.

  • אין מה להוסיף. אחד מהגרובים הכייפים שניגנתי בתכנית היום

  • 20 במאי מתקרב. ומה קורה ב- 20 במאי? פרויקט המחווה הענק לגרייטפול דד, Day of the Dead יראה אור. נבחרת המוזיקאים שמשתתפים בו מרשימה מאוד והיא כוללות הרבה מאמנים שאתם שומעים בטיסת בוקר ובמצב טיסה כמו קורט וייל, ווילקו, ביל קלאהן, Unknown Mortal Orchestra, Hiss Golden Messenger, קאס מקומבס, Phosphorescent, מגפון, שרון ואן אטן, לוסינדה וויליאמס, ג’ים ג’יימס ועוד. 11 שירים מתוכו ראו אור בינתיים ובהחלט יש למה לחכות. אחד הביצועים המעניינים ששמעתי בינתים ואלו שגם התרחקו יותר מהמקור, הוא Cumberland Blues בביצוע של צ’ארלס ברדלי ו- Menahan Band. מי אמר Electric Mud? (תקשיבו גם ל- Changes, אלבומו החדש של ברדלי, אפשר לקרוא עליו במדור ההמלצות שלנו ב- 88, הרשימה המשותפת). חוץ מזה, שמענו את “בגשם ובקור” מתוך פרויקט המחווה לדד בעברית של סגול 59 ועמי יארס שישיקו את הויניל בהופעה בצ’לסי הוטל בתל באביב ב- 26.5 במאי.

 

Tracklist:
1 . Set The Tigers Free – The Villagers
2 . Patterns Somewhere – Hintermass
3 . Still Life Blues – Hiss Golden Messenger
4 . Graveyard Fields – The Dead Tongues
5 . Black River Swamp – Link Wray
6 . Pack Up Your Sorrows – Plainsong
7 . Quiet Corners And Empty Spaces – Jayhawks
8 . No Woman – Whitney
9 . There Can Be Only One – Cass Mccombs
10 . Heavenly Fire – The Eagle Rock Gospel Singers
11 . Truly Today – Liz Vice
12 . Make Love To Your Mind – Bill Withers
13 . Addounia Azdjazzqat – Imarhan
14 . Abber El Hamada – Aziza Brahim
15 . Mi Chocolatina – Quantic
16 . Valdez Off Crenshaw – Terrace Martin
17 . Here But I’m Gone – Curtis Mayfield
18 . Will You Love Me – Matthew E White
19 . I’m Hanging Up My Heart For You – Solomon Burke
20 . Does It Really Make A Difference – Galactic
21 . All Around You – Sturgill Simpson
22 . One More Night – Michael Kiwanuka
23 . Cumberland Blues – Charles Bradley
24 . בגשם ובקור – סגול 59 יארס עמי
25 . Good Morning Little School Girl – Grateful Dead

Photo credit: Carlos Colás Curiel @flickr

תגיות או לא להיות
, ,
0 replies on “טיסת בוקר #29”