טיסת בוקר #21

קודם כל תלחצו Play

למרות התנועה, המחסומים, הבגדים הלא מחמיאים והמוזיקה האלקטרונית הגרועה שהטרידה את המרחב הציבורי – הצלחתי להגיע לאולפן ולצאת ממנו בקלות יחסית ולא להיתקל בנחילי האדם. הנה כמה מהדברים שנוגנו בתכנית היום.

  • חומר מקומי: פתחנו את התכנית עם Wild Mountain Thyme, שיר חדש של Two Strong Men. אחד מחברי ההרכב, ניתאי קלי, הוא חבר בהרכב הפולק, “היללה” שאירחתי בעבר בקול הקמפוס. מיד לאחר מכן שמענו את My Turn מתוך האלבום I Asked You A Question של פסנתרן הג’אז ניתאי הרשקוביץ שיצא בלייבל Time Grove Selection, בהפקתו של ריג’ויסר.

  • העונה השנייה של Better Call Saul נפתחה עם הביצוע של בילי ווקר ל- Funny How Time Slips Away של ווילי נלסון. לפני הקטע הזה השמעתי את Everywhere I Go של נלסון מתוך האלבום הקסום, Teatro שיצא במקור ב- 98 בהפקתו של דניאל לנואה וגם בהוצאה מחודשת ביום התקליט האחרון.

אלבומים חדשים שנוגנו בשעה הראשונה

  • השבוע ראה אור האלבום של Michael Nau מ- Cotton Jones וכשאומרים מוזיקה קטיפתית מתכוונים למה שהוא עושה שם.

  • לאחר מכן הגיע תורם של ה- Skiffle Players, שמענו אותם גם בשבוע שעבר ונמשיך לשמוע אותם בתכניות הקרבות. בכל פעם כשקאס מקומבס שר “Now She’s Gone” ב- Till Stone Day Comes אני מיד ממשיך בראש עם השיר Sitting on top of the World, אבל כמובן שאין קשר בין השניים.
  • היום רואה אור רשמית האלבום השלישי של הטריו מצפון קרולינה, Mount Moriah. שמענו את הסינגל הראשון מתוכו Baby Blue. בתחתית הפוסט תמצאו את אחת מההקדשות היפות ביותר שנכתבו לאלבום.

  • בשעה השנייה שמעמנו את Take Us Back שפותח את האלבום החדש של מייביס סטייפלס (כתבתי עליו כאן לפני כמה ימים). בתחילת השבוע היא ביצעה אותו אצל סטיבן קולבר.

  • סאונד שמשופע מהג’אז האתיופי וקורץ לאפרו-ביט ומלא גרוב – הסינגל השני של Woods מתוך האלבום, City Sun Eater in the River of Light שיצא באפריל, מפיץ הרבה אור.

  • ולקינוח. בערב השנה החדשה של 1973 ה- Allman Brothers Band הופיעו ב- Cow Palace ב- Daly City בקליפורניה, לימים זו הפכה לאחת מההופעות המיתולוגיות של הלהקה. החל מ- Whipping Post הצטרפו אליהם ג’רי גרסיה וביל קרוייצמן מהגרייטפול דד ו- Boz Scaggs (איש ה- Steve Miller Band בעברו) לניגון היסטורי כולל Mountain Jam ארוך שממשיך לכמה שירים וחותם את ההופעה. כמה חודשים לאחר מכן, ב- 23 במרץ באותו מתחם, השיקו הגרייטפול דד לראשונה את חומת הסאונד המלאה. את התכנית היום חתמנו עם Hideaway/You Upset Me (במקור של בי.בי קינג) שקוצר בהוצאה המחודשת ל- 10 דקות בלבד.

טרקליסט:
1 . Wild Mountain Thyme – Two Strong Men
2 . My Turn – Nitai Hershkovits
3 . Everywhere I Go – Willie Nelson
4 . Funny How Time Slips Away – Billy Walker
5 . The Spinning Wheel – Cotton Jones Basket Ride
6 . Your Jewel – Michael Nau
7 . Change Everyting – Al And The Vibrators
8 . Need Shelter – Neal Casal
9 . Till The Stone Day Comes – The Skiffle Players
10 . Baby Blue – Mount Moriah
11 . James – Josh Rouse
12 . Soulful Clown – Terry Callier
13 . Bad News – Clarence Carter
14 . Surender To The Rhythm – Brinsley Schwarz
15 . Tafouck – Amanar
16 . Tsunami – The Rugged Naggets
17 . Step Softly – Bobby Ellis And The Desmon Miles Seven
18 . Soul Kitchen – The Lime
19 . I Need A Dollar – Aloe Blacc
20 . Love Is Deep – Matthew E White
21 . Outlaw – Eugene McDaniels
22 . Take Us Back – Mavis Staples
23 . Cold Companion – The Arcs
24 . Can’t See At All – Woods
25 . Lowdown – Boz Scaggs
26 . Hideaway / You Upset Me – Allman Brothers Band

וכמו שהבטחתי, ההקדשה מהאלבום החדש והשלישי של Mount Moriah – לגזור ולשמור

CSzuA0SW4AQLkQA

*קרידט תמונה: פליקר, Staffan Enbom

0 replies on “טיסת בוקר #21”