טיסת בוקר #26

טיסת בוקר להאזנה נטולת פרסומות וצעקות.

  • טעימה מתוך האלבום Southern Family של המפיק דייב קוב שריכז סביבו אמני קאנטרי ואמריקאנה כמו כריס סטפלטון, מירנדה למברט, ריץ’ רובינסון (Black Crowes) ואחרים, ליצרית אלבום קונספט. הנושא שעומד במרכז האלבום, כפי שמעיד שמו, הוא יחסי משפחה בדרום ארצות הברית כשכל אחד מהמשתתפים הביא את הזווית האישית שלו על החיים בדרום. בין כמה שירים טובים וכמה שירים מתוקים מדי, לטעמי, ג’ייסון איזבל תפס אותי מיד. קודם כל עם הכותרת God Is A Working Man ואחר כך עם השיר עצמו.

  • אלבום בכורה לצמד המוזיקאים Hintermass, ג’ון ברוקס (The Advisory Circle) ו- טים ברוקס (לשעבר מ- Broadcast). הכיוון הוא פולק חלומי עם טאצ’ אלקטרוני וההשפעות, לדבריהם, נעות בין פולק פסיכדלי משנות השבעים להרכבים כמו Ashra ו- Popol Vuh. *תודה ליאיר יונה על הגילוי

    *יש כל מיני דרכים מוזרות ואנטי שיווקיות לקדם מוזיקה ברשת ואני נתקל בהן מדי יום. אחת מהן היא לחתוך את השיר אחרי חצי דקה-דקה. מה מאזינים אמורים לעשות עם חמישית מהשיר?! כאן תוכלו לשמוע חלק משיר הנושא של האלבום. השיר המלא בתכנית או בספוטיפיי.

  • סינגל ראשון מתוך אלבום ל- Psychic Ills, שיראה אור בתחילת יוני. בשיר הזה מלווה אותם הופ סנדובל מ- Mazzy Star.

  • אלבום חדש וחמישי לבומבינו, מהקולות הוותיקים של מוזיקת הטוראג והסאונד של הבלוז המדברי. את אלבומו הקודם הפיק דן אורבך הבלק קיז, ולדבריו של בומבינו זה היה תהליך אינטנסיבי מאוד שבו הדברים התיישרו בעיקר לפני החזון של אורבך. את Azel, הפיק דיוויד לונגסטרט מ- Dirty Projectors, שהיה נינוח יותר וקשוב לבומבינו וללהקה.

  • את הרכב הסול הבריטי, The Milk השמעתי כמה פעמים בטיסת בוקר עם האלבום Favourite Worry שיצא בשנה שעברה. לפני כמה שבועות הם הוציאו בנפרד את Loneliness Has Eyes, השיר שהכי אהבתי מהאלבום ולצידו, לראשונה את Get Up, Get On שהשמעתי היום.

  • ביום רביעי הלך לעולמו זמר הקאנטרי מרל האגרד ביום הולדתו ה- 79. את המוזיקה שלו גיליתי בזכות הגרייטפול דד שביצעו שניים משיריו המפורסמים: Mama Tried ו- Sing Me Back Home שניהם, כמו שירים נוספים שלו, קשורים לחוויותיו בחמש השנים שבילה בכלא. בתכנית היום השמעתי את Swinging Doors, את Honky Tonk Night Time Man בביצוע של לינארד סקינארד. Workin’ Man Blues הוא אחד משיריו האהובים עלי – קאנטרי מחוספס, קשוח, חשמלי עם המון גרוב, מה שזכה לכינוי Bakersfield Sound על שם העיר בייקרספילד בקליפורניה, שבה זמרי קאנטרי שילבו בינו לבין הרוקנ’רול. הסאונד הזה השפיע על הגרייטפול דד ובכלל על זרם הקאנטרי-רוק של שנות השישים. כששמעתי את השיר הזה לראשונה חשבתי שלדד היה מתאים לבצע אותו ואפילו קיוויתי שאולי מסתתר לו ביצוע שחמק מאוזניי. אחרי חיפוש קצר הסתבר שהם באמת ניגנו אותו, אבל בסאונד צ’ק בשנת 1973. כדאי להאזין גם לגרסת האולפן, שאותה ניגנתי בתכנית – נשמע כאילו המתופף מכה שם בבקבוקי בירה.

 Tracklist:
1 . Mean Ol’ Wind Died Down – Luther Dickinson
2 . God Is A Working Man – Jason Isbell
3 . Nature’s Light – Beachwood Sparks
4 . Drunk On A Star – Kevin Morby
5 . I’m Listening – M. Ward
6 . Narrows – Widowspeak
7 . Apple Tree – Hintermass
8 . I Don’t Mind – Psychic Ills
9 . Already One – Neil Young
10 . Born To Be With You – Dion
11 . Biological Speculation – Funkadelic
12 . Long Way – The California Honeydrops
13 . Yene Hassab Gwadenga – Mekuria Getatchew
14 . Lalibela – Dexter Story
15 . Timtar – Bombino
16 . Get Up Get On – The Milk
17 . Be Thankful For What You’ve Got – William DeVaughn
18 . Brawling Broads – Roy Ayers
19 . Sitting On The Fence – Phil Cook
20 . Swinging Doors – Merle Haggard
21 . Working Man Blues – Merle Haggard
22 . Honky Tonk Night Time Man – Lynyrd Skynyrd
23 . Stack A Lee – Dr John
24 . Dixie Chicken – Little Feat

Photo Credit: Paul Hoi @ flicker 

תגיות או לא להיות
, , ,
0 replies on “טיסת בוקר #26”